Heeft u een sportblessure? Last van uw rug? Is er artrose bij u geconstateerd? We hebben met alle zorgverzekeraars een zorgovereenkomst of een contract.

Vergoeding van behandelingen bij Fysio Coenen in Horst

Fysiotherapie M. Coenen-Duchateau in Horst heeft met alle zorgverzekeraars een zorgovereenkomst of een contract afgesloten. Fysiotherapie wordt in enkele gevallen vergoed vanuit de basisverzekering, en u kunt er zich aanvullend voor verzekeren. Raadpleeg uw zorgverzekeraar om te zien voor welke vergoedingen u in aanmerking komt.

EIGEN RISICO

Het wettelijk verplicht eigen risico bedraagt minimaal € 385,- per jaar, afhankelijk van uw vrijwillig eigen risico. Het eigen risico wordt enkel berekend over zorg die uit de basisverzekering wordt vergoed, en nooit uit de aanvullende verzekering. In veel gevallen betaalt u over fysiotherapie dus geen eigen risico.

Fysiotherapie bij chronische aandoeningen

De Nederlandse zorgverzekeraars hanteren een landelijk vastgestelde lijst van chronische aandoeningen, waarbij langdurige en of intensieve fysiotherapeutische zorg geïndiceerd is. Alleen voor de aandoeningen van deze lijst verrekent de zorgverzekering, na verwijzing en goedkeuring, eenmalig de eerste 20 zittingen via het aanvullende deel van het verzekeringspakket, mits deze aanvullende verzekering toereikend is. Alle daarop volgende zittingen, dus vanaf de 21ste zitting, worden als volgt vergoed vanuit de basisverzekering:

• Zolang medisch noodzakelijk, als het chronische en dus blijvende ziektes van de lijst betreft.
  • Voor een afgebakende periode van 3 maanden tot 1 jaar, in aansluiting op bepaalde (orthopedische en neurologische) operaties en grote trauma’s van het bewegingsstelsel.

Wilt u meer informatie over vergoedingen? Bel 077 39 80 825.

Of stuur een e-mail

Tarieven voor fysiotherapie

Bij overschrijding van het aantal behandelingen dat uw verzekeraar vergoedt, zijn de kosten voor eigen rekening. Raadpleeg de tarieven voor behandelingen bij Fysiotherapie M. Coenen-Duchateau.

Fysiotherapie M. Coenen-Duchateau

Venrayseweg 12A